Marketingové zajímavosti - články

Začátek propagace e-shopu

Poté, co jste vybrali zboží, které budete prodávat, zařídili si e-shopové řešení a produkty máte na skladě, je dobré začít přemýšlet nad propagací produktu a značky. Jak a kde tedy můžete inzerovat?
 

SEO

Metoda upravování obsahu webu tak, aby byl vhodný pro automatizované zpracování ve vyhledáváčích (Google, Seznam, atp.).
Je spousta tipů jak mít skvělé SEO, ale základem je, abyste měli unikátní obsah a všechna klíčová slova v textové podobě. Důležité je vědět, jaká klíčová slova lidé zadávají při vyhledávání produktu, který prodáváte. Poté je dobré nasadit tato slova na vstupní stránku například do kategorie, nebo třeba do článku. Samozřejmě to není pouze o klíčových slovech, například titulek odpovídající stránkám dělá také rozdíl.


PPC

Reklama s platbou za proklik vám umožní oslovení potencionálních zákazníků jak v obsahové síti tak ve vyhledávání. PPC reklamy si můžete vybrat buď textové, grafické (banner) nebo ve formě videa. Využít také můžete remarketing nebo dynamický remarketing.
Starat se o své PPC kampaně můžete v Skliku i Google AdWords.
Čím vlastně začít? Doporučujeme PLA a DSA kampaně v Google Adwords. Jsou to v podstatě rychlé a jednoduché kampaně.
 

Vyhledávače zboží

Dva vyhledávače, které doporučujeme určitě každému e-shopu, jsou Heureka.cz a Zboží.cz. Důležitá je správná registrace a nastavení účtu (název e-shopu, cena dopravy, výdejní místa, pobočky, atp.). Nezapomínejte na dobíjení kreditu. Na Heurece je minimální dobíjený kredit 1000 Kč + DPH, na Zboží.cz pouze 200 Kč + DPH.
Využít se dají další vyhledávače zboží, které byste měli vybírat dle vašich produktů.


Email marketing

Využívat můžete různých aplikací, které vám dovolí odesílat emaily na míru. Emaily doporučujeme odesílat minimálně jednou měsíčně. Je lepší odesílat méně kvalitních emailů než spamovat zákazníkovu schránku každý druhý den.


Ostatní

Ze začátku doporučujeme se soustředit na výše uvedené kroky a ostatní řešit později.


Závěr

Obrovským posílením při internetovém prodeji je vybudování známé a důvěryhodné značky. Lidé, kteří vybírají mezi e-shopy se přiklání k těm, které znají a se kterými měli dobrou zkušenost. Pamatujte, že je důležité, jaký přístup k vašim zákazníkům máte a jaký servis od vás získávají.

 

Autorka článku: Vlaďka Ďurišová