Mé jméno je Petr Lupínek a jsem absolventem studia MBA – Sportovního managementu na ESBM. Po dokončení bakalářského studia jsem musel učinit zásadní rozhodnutí. Pokračovat ve studiu magisterského oboru, nebo využít nabídky práce manažera ve sportovním merchandisingu. Rozhodl jsem se pro praxi, a to mě nakonec dovedlo až na ESBM.

Při manažerské práci ve sportovním merchandisingu jsem byl velmi vytížen a nedovedl si představit, že bych k tomu měl nadále studovat v dalším denním/prezenčním studiu. Nechtěl jsem ale na sebevzdělávání zanevřít a chtěl jsem se nadále posouvat i na půdě vysoké školy. V tu chvíli jsem objevil studium MBA – Sportovní management na ESBM a okamžitě jsem věděl, že na školu chci nastoupit.

Nejen, že mě zaujala struktura studia, ale i maximální flexibilita. Věděl jsem, že si můžu zvolit předměty, ze kterých napíšu požadované seminární práce. Věděl jsem, že je možnost jít na víkendové, a zároveň jediné prezenční semináře, které byly jednak velmi zajímavé, ale ne povinné. Zároveň jsem věděl, že musím samostudiu obětovat hodně volného času a maximální úsilí, abych půdu ESBM opouštěl s titulem MBA.

Po úspěšném absolvování studia Sportovního managementu jsem si uvědomil několik věcí. Mít titul MBA ze Sportovního managementu nebo marketingu je pro mě v praxi velká konkurenční výhoda. V roce 2019 (kdy jsem obhajoval Závěrečnou práci na téma Merchandising Mistrovství světa ve florbale 2018) jiná relevantní varianta obdobného postgraduálního studia v České republice neexistovala. Už jenom to ze mě aktuálně dělá jednoho z mála lidí s titulem MBA ze Sportovního managementu v Česku.

Vždy jsem věřil, že pro úspěch v zaměstnání je nutná kombinace teorie a praxe. Někdo může říkat, že je důležitá pouze praxe, někdo naopak pouze teorie. Já můžu v tuto chvíli obě roviny porovnávat a z každé si vzít to nejlepší. ESBM mi poskytlo nový pohled na sportovní management a marketing. Teoretické předpoklady při studiu se okamžitě aplikovaly na praxi, kde jsem již tou dobou také působil na manažerské pozici, tzn. ihned mi naskakovaly asociace na výrobu sportovních fanouškovských produktů, personalistiku ve fanshopech, nebo maximalizaci obratu ve společnosti.

To vše mě dostalo až na pozici marketingového manažera FK Dukla Praha. Marketingového manažera jednoho z mála profesionálních fotbalových klubů v Praze s tradičním a světoznámým brandem. A vděčím za to, mimo jiné, i ESBM.

Díky za to a přeji Vám všem, ať činíte ta správná rozhodnutí, která Vás dostanou tam, kam chcete!

Bc. Petr Lupínek, MBA